П`ятниця, 20.06.2025, 07:15
Персональний сайт

директора Златопільської гімназії м.Новомиргорода

Бирзула Віталія Леонідовича

vlbirzul@mail.ru
Головна

Реєстрація

Вхід
Вітаю Вас Гість | RSS
Меню сайту
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 21
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Улюблене радіо
Потрібний софт

У ході реалізації завдань науково-педагогічного дослідження створено психолого-педагогічні умови для здійснення експерименту:

-         науковим керівником експерименту Болсун С.А. проведено серію консультацій  з питань планування та організації виконання завдань   науково-педагогічного експерименту на базі гімназії;

-          науковим керівником  Болсун С.А. та консультантами експерименту Вдовенко В.В., Кашубою Л.В. для педпрацівників гімназії проведено цикл науково-практичних семінарів; (жовтень, листопад  2006 р., лютий, березень 2007 р., жовтень 2008 р.);

-         організовано діяльність науково-методичної ради гімназії, що координувала роботу колективу гімназії в ході експериментальної діяльності та надавала методичну допомогу вчителям-експериментаторам з питань практичної реалізації програми експерименту;

-         проведено психолого-педагогічні дослідження з метою визначення рівня  мотивації навчальної діяльності, творчості, пізнавальної активності, інтелектуальних здібностей гімназистів (квітень 2008 р.);

-         проведено психолого-педагогічні дослідження учнів гімназії (експериментальні групи) та учнів Панчівської ЗОШ  І-ІІІ ступенів (контрольні групи): опитувальник особистісної схильності до творчості за Г.Девісом,  короткий тест творчого мислення П. Торенса, Модифікований тест Торенса, Е.Туник «Психодіагностика творчого мислення», «Креативні тести (жовтень, травень 2008-2012 рр. ), на основі яких створено порівняльні діаграми;

-          узагальнено матеріали  експерименту, напрацьовані педколективом гімназії у період 2006-2012  рр.

         Завдання даного науково-педагогічного експерименту реалізовувались шляхом більш ефективного використання можливостей навчально-виховного процесу гімназії, психолого-педагогічного супроводу розвитку гімназистів. Експериментальна робота педагогічного колективу гімназії проводилась в тісній співпраці з науковцями кафедри педагогіки і психології КОІППО імені Василя Сухомлинського та фахівцями районного відділу освіти, що відбувалась у формі методичного супроводу науково-педагогічного експерименту, проведення на базі гімназії науково-практичних семінарів, семінарів-практикумів, через участь представників гімназії в роботі науково-практичних конференцій різного рівня, семінарів, творчих груп.                                 У процесі реалізації програми    науково-педагогічного експерименту регіонального рівня з проблеми: «Розвиток творчості гімназистів шляхом впровадження у навчально-виховний процес інноваційних технологій» педагогічним колективом гімназії  проведено велику роботу, суть якої систематично висвітлювався  під час методичних заходів районного та обласного рівня.

Результати експерименту

Науково-педагогічний експеримент, проведений на базі гімназії, після мого звіту та детальної експертизи було схвалено Вченою радою на засіданні кафедри педагогіки і психології   КОІППО     імені    Василя Сухомлинського ( протокол №7 від 18.06.2012 року) і рекомендовано поширення досвіду та результатів  проведеної роботи серед освітніх закладів Кіровоградської області. Говорячи про  результати експерименту, варто зазначити, що порівняльний аналіз  даних на кінець 2005-2006 та 2011-2012 навчальних років свідчить про зростання рівня пізнавальної і творчої діяльності гімназистів:

·        на 8 % зросла кількість учнів гімназії, що мають відмінні результати навчання;

·        на  29 % зросла кількість учасників гуртків, секцій, клубів за інтересами, інших творчих об´єднань, що працюють у гімназії та за її межами;

·        щороку зростає кількість гімназистів,  задіяних у роботі МАН та НУТ;

·        незмінною є позитивна динаміка кількості учасників та результативності участі наших вихованців у конкурсах та змаганнях різного рівня.

За підсумками участі представників  шкіл Новомиргородського району  в ІІ та ІІІ етапах предметних олімпіадах з базових дисциплін  в останні роки  наш заклад є безумовним лідером  за кількістю призових місць, а саме:

-         2011-2012 н.р.: ІІ етап – 38 призерів, ІІІ етап – 6 призерів;

-         2012-2013 н.р.:  ІІ етап –  37 призерів, ІІІ етап – 4 ризерів.

Результати педагогічного експерименту проведеного на базі Златопільської гімназії м.Новомиргорода з 2006 по 2012 роки показують, що змодельована система експериментальної роботи, основними компонентами якої є впровадження у навчально-виховний процес елементів перспективних технологій «ТРВЗ-педагогіка» та «Ейдетика», сприяє підвищенню рівня творчості та результативності гімназистів  і дозволяють зробити наступні висновки: 

-         творчості можна і потрібно вчитися;

-          ТРВЗ (теорія розв’язання винахідницьких задач) – перспективна технологія розвитку творчих здібностей,  низку складових якої можливо успішно впроваджувати в навчально-виховний  процес;

-         ТРВЗ  підвищує ефективність викладання, сприяє формуванню творчої особистості учнів, їхньої творчої активності, системного мислення, творчої уяви, фантазії та інтелекту в цілому, формуванню умінь знаходити оптимальні розв’язання навчальних та життєвих проблем;

-         використання СФП, структурування і схематизація матеріалу дозволяє підвищити якість викладання і засвоєння матеріалу, активізувати мислення дітей, виправити ситуацію, при якій втрачається інтерес до навчання, зв’язок навчального матеріалу з життям. Відбувається інтенсифікація роботи на уроці, що дає можливість використати вивільнений час для творчого осмислення наукових понять, для розвитку мови, для відпрацювання навичок і просто для відповідей на питання;

-         конструювання навчально-виховного процесу  на основі СФП, уведення у навчальний процес спеціальних курсів з розвитку творчості та пам’яті, дослідницької діяльності, сприяє підвищенню якості навчально-виховного процесу;

-         формування творчої особистості здійснюється паралельно з формуванням здоров’я гімназистів (духовного, психічного, фізичного і соціального);

-         розвиток ейдетичних здібностей гімназистів є передумовою підвищення якості їхнього навчання тому доцільним є формування творчої уяви та творчого мислення  на кожному уроці будь-якої навчальної дисципліни;

-          достатній та високий рівень сформованості творчих здібностей уможливлює успішну участь гімназистів в інтелектуальних та творчих змаганнях різного рівня, здатність творити забезпечує оптимальну адаптацію випускників гімназії до дорослого життя, ефективно вирішувати проблемні ситуації, сприяє професійному самовизначенню та самодостатності;

-         експериментальний педагогічний майданчик позитивно вплинув на ставлення педпрацівників, учнів та батьків до педагогічних інновацій.

  Участь педколективу у науково-дослідницькій експериментальній роботі        створила сприятливі умови для зростання рівня творчої та пізнавальної діяльності вчителя-експериментатора, розвитку критичного мислення та  креативності, зростання впевненості у власних силах, утвердження позитивної «Я-концепції», створення атмосфери співробітництва й ефективної взаємодії; зростання результативності та ін..

Шестирічний досвід експериментальної роботи закладу, її результати, психологічні дослідження та анкетування учасників освітнього процесу спонукають нас продовжувати  впровадження апробованих інноваційних технологій  у навчально-виховний процес  гімназії.

Експеримент успішно завершено. Успішно завершено тривалий, насичений, складний, але, в той же час, важливий, захоплюючий та результативний період гімназійного життя і ми продовжуємо рух вперед не зупиняючись на досягнутому.

 

Курс на модернізацію

Ретельно проаналізувавши результати попереднього етапу діяльності,  дослідивши наявні ресурси, сильні та слабкі сторони гімназії ми розробили Концепцію діяльності та розвитку Златопільської гімназії на 2012-2017 роки, в основу якої  покладено  курс на модернізацію навчально-виховного процесу та навчально-матеріальної бази закладу, активне використання інформаційно-комунікаційних технологій, удосконалення управління.   Концепція схвалена Радою закладу  і затверджена педагогічною радою, її обговорення відбувалось на методичних і педагогічній радах, батьківських зборах, учнівській конференції. Реалізація Концепції діяльності та розвитку Златопільської гімназії  - важливий фактор прогресивного поступу закладу,  що дав  нам бачення  шляху, яким ми маємо рухатись та результату, якого ми маємо досягти за визначений проміжок часу.

Що вже зроблено?

         У результаті двосторонньої угоди про співпрацю, яка була заключена між Кіровоградським національним технічним університетом та Златопільською гімназією м.Новомиргорода у травні 2012 року, гімназисти отримали унікальну можливість поглиблювати свої знання з економіки і права відвідуючи факультативні курси, які проводять науковці КНТУ. Крім проведення занять факультативів, представники ВУЗу надають методичну допомогу вчителям гімназії, консультують гімназистів, які працюють над науково-дослідними роботами в рамках Малої академії наук учнівської молоді України, організовують для гімназистів цікаві та змістовні екскурсії. Безумовно, така співпраця з вищою школою сприяє підвищенню ефективності навчально-виховного процесу гімназії, розвитку інтелектуального потенціалу учнів, розширенню їх кругозору, задоволенню потреб у професійному та соціальному самовизначенні.

Однією з особливостей навчально-виховного процесу гімназії є участь гімназистів у пошуково-дослідницькій роботі, завдяки якій формується творча особистість. Залучення обдарованої молоді до наукової роботи – важливий вектор нашої діяльності. Наш заклад є територіальним відділенням МАНУМ України і кількість членів МАН-учнів гімназії,  так, як і членів НУТ гімназії «Горизонт», із року в рік, зростає.  Активно діють сформовані єдині дослідницькі колективи, які об'єднують дослідників-педагогів та дослідників-гімназистів. Саме тут гімназисти  проходять початкову школу становлення як майбутні науковці, ознайомлюються з досягненнями сучасної науки, розвивають творчу думку, реалізують прагнення до наукового пошуку. Наставництво  у науковій учнівській роботі для вчителя – справа клопітка,  вимагає витрат вільного часу, додаткової  методичної та наукової підготовки, але ж і необхідна для розвитку учнів,  їх успішного вступу та адаптації  до вищого навчального закладу.

Серйозною проблемою, яка значно ускладнювала виконання гімназією її місії, був хронічний брак коштів. З метою популяризації діяльності гімназії серед громадськості району, сприяння її розвитку, залучення позабюджетних коштів для обслуговування навчально-виховного процесу та модернізації навчально-матеріальної бази у 2011 році, на основі колективу гімназії, була створена районна громадська організація «Спільна справа». Благодійні внески, які надходили на рахунок даної громадської організації дали можливість придбати сучасну акустичну систему, придбати та встановити у навчальних кабінетах 5 мультимедійних комплексів, провести капітальний ремонт спортивного залу, облаштувати внутрішні туалети у навчальному приміщенні гімназії, провести естетичне оформлення зон рекреації. У 2012 році  Правління РГО «Спільна справа» направило заявку на участь  у конкурсі на грантову допомогу проектам людської безпеки програми «Кусаноне» Міністерства Закордонних Справ Японії і, після ретельної експертизи, ми отримали грант на суму в 1 млн. гривень на модернізацію навчально-матеріальної бази закладу. Програмою передбачено повну заміну вікон і дверей на енергозберігаючі, монтаж підвісної стелі, встановлення нової системи освітлення, встановлення нового комп’ютерного класу та ін. Ми всі із задоволенням долучаємось до складної, але благородної справи модернізації гімназії та живемо надією, що після завершення запланованих ремонтних робіт наш заклад зміниться невпізнанно.

 Вступ у  Златопільської гімназії до Асоціації Відроджені гімназії України (2013 р.) відкрив широкі можливості для зацікавленого педагогічного спілкування та долучення колективу закладу до інформаційного поля кращих навчальних закладів України. Стрімке розповсюдження інформаційно-комунікаційних технологій  є визначальним фактором розвитку світової спільноти ХХІ століття. Ми, вчителі гімназії, на практиці переконались в ефективності даних технологій і перевагах, які надає інформаційне забезпечення. Ми маємо комп'ютерний клас з доступом до Wi-Fi, п'ять навчальних кабінетів обладнані мультимедійними комплексами, у  гімназії створений інтернет-сайт, де розміщуються не тільки дані про заклад, а насамперед подається  інформація про діяльність учителів та учнів. Заклад активно користується електронною поштою.

Отже, пріоритет належить впровадженню новітніх інформаційно-комунікаційних технологій, що мають забезпечити доступність та ефективність освіти, удосконалення навчально-виховного процесу, підготовку гімназистів до життєдіяльності в інформаційному суспільстві, звідси завдання на найближчий період:

-         забезпечення рівного доступу до отримання та використання інформації вчителями та учнями гімназії і, перш за все, використання інформаційних освітніх ресурсів різного рівня;

-          створення умов для впровадження ІКТ технологій у навчально-виховний процес та управлінську діяльність;

-          розширення комп'ютерного парку гімназії.

Післямова

Рухаючись власною освітянською траєкторією,  Златопільська гімназія переживає успіхи і невдачі,  злети і падіння. Випробування роблять нас лише сильнішими, витривалішими,  досвідченішими. Колектив гімназії пройшов складний шлях випробувань, шлях становлення: від колективу, де нормою були угрупування вчителів, «заробітчанство», постійні конфлікти, до колективу, в якому досягнуто взаєморозуміння, взаємоповага та згуртованість навколо спільної мети – розбудова гімназії.

Златопільська гімназія  сьогодні – це сучасний навчальний заклад, у якому працює творчо спрямований колектив однодумців, що пропонує своїм вихованцям якісний комплекс освітніх послуг, активно розвивається, впевнено рухається вперед шляхом перетворень, метою яких є модернізація навчальної бази закладу, розширення діапазону діяльності та наповнення її новим змістом, формування особистості випускника з високим рівнем компетентності, конкурентоздатності. Ми прикладаємо багато зусиль для створення атмосфери  активності, творчості, постійного пошуку нового, атмосфери співпраці між учителями, учнями та батьками.

 Я, як і раніше, залишаюсь невиправним оптимістом і патріотом Златопільської гімназії, вірю в те, що наш заклад має широкі перспективи та світле майбутнє і кращий її результат - ще попереду.

Форма входу
Котра година?
Пошук
Календар
«  Червень 2025  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30
Архів записів
Мій блог
Освітні сайти


сайти району

Copyright MyCorp © 2025 Безкоштовний конструктор сайтів - uCoz