Неділя, 19.05.2024, 09:09
Персональний сайт

директора Златопільської гімназії м.Новомиргорода

Бирзула Віталія Леонідовича

vlbirzul@mail.ru
Головна

Реєстрація

Вхід
Вітаю Вас Гість | RSS
Меню сайту
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 21
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Улюблене радіо
Потрібний софт

Тема уроку № 4   СУСПІЛЬНИЙ УСТРІЙ ТА ГОСПОДАРСЬКЕ ЖИТТЯ КИЇВСЬКОЇ РУСІ У ІХ-Х СТ.

Завдання сучасного вчителя не подавати      

навчальний матеріал у готовому вигляді,

 а організувати його дослідження учнями.

                                                                                                                                 А.Гін

Мета: охарактеризувати  суспільний устрій Київської Русі у ІХ-Х ст., дослідити господарське й повсякденне життя різних станів населення; сприяти розвитку ключових та предметних компетентностей учнів: формувати системне бачення історичного процесу, розвивати вміння критично мислити, аналізувати, порівнювати історичний матеріал, працювати з різноманітними історичними джерелами, робити висновки; формувати лідерські якості, навички самостійної і командної роботи на уроці історії;  виховувати інтерес та повагу до минулого свого народу.

Тип уроку: комбінований.

Обладнання:  Свідерський Ю., Ладиченко Т., Романишин Н. Підручник  Історія України для 7 кл.; атлас «Історія України 7 кл.»,  ілюстрації до теми.

Основні поняття:   стани, суспільний устрій, політичний устрій, бояри, закупи, рядовичі, челядь, холопи, ізгої, пересічна та перелогова системи землеробства. 

Очікувані результати:

ü учні характеризують  суспільно-політичний устрій Київської Русі

ІХ-Х ст.;

ü описують господарське й повсякденне життя різних станів населення;  

ü застосовують та пояснюють на прикладах нові поняття та терміни;

ü знаходять в різноманітних джерелах потрібну інформацію та оперують нею під час уроку;

ü демонструють уміння індивідуальної та групової роботи.

ХІД УРОКУ

І. Організаційний момент

Налаштування учнів на робочий лад та орієнтування їх у навчальному матеріалі.

Повідомлення теми, мети та  плану уроку,  організація самостійного ціле- покладання учнями, постановка пізнавальних задач.

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів

Хронологічна розминка за матеріалом попередньої теми. 

Прес-конференція  Відповіді князів Ольги та Святослава на запитання (репродуктивні, розширюючи, розвиваючі) аудиторії.

Робота з поняттями, які зустрічатимуться на сьогоднішньому уроці: стани, суспільний устрій, політичний устрій, феодальне суспільство, монархія, автономія.

ІІІ. Опрацювання нового матеріалу

Актуалізація наявних знань учнів з теми, що вивчається.

«Мозковий штурм»  Задати якомога більше питань до теми, що вивчатиметься.

Завдання для роботи з поняттями

1. Дати авторське визначення термінам «землеробство», «скотарство», «натуральне господарство».

2. Співставити власні визначення  з визначеннями наведеними у словнику понять і термінів підручника (с.232) та записати їх у зошит.

Завдання для роботи з підручником

Ознайомитись з текстом підручника п.1 «Склад і заняття населення» (с.47-48) та скласти розповідь за схемою «Феодальна суспільна драбина» (с.48).

Схему зобразити в зошиті.

Порівняти суспільний устрій Київської Русі та країн середньовічної Європи (спільне, відмінне).

Робота в групах за матеріалами підручника

1 група. Скласти опорний конспект «Життя людей у селі» (с.48-50).

2 група. Скласти опорний конспект «Життя людей у місті» (с.51-52).

Представлення та обговорення результатів роботи груп. Домінанти записуються у зошиті.

ІV Закріплення вивченого матеріалу

 Закінчіть речення

1.     На чолі Київської держави стояв …

2.     Радниками князя з усіх питань державного управління були …

3.     У східних слов'ян використовувались такі системи землеробства …

4.     У Київській русі найбільш поширеними були такі промисли …

V Домашнє завдання

Опрацювати матеріал підручника  §5, с.47-52,  виконати завдання №4 (с.52) на контурній карті, повторити матеріал підручника §§ 1-4, підготуватись до уроку узагальнення знань.

VІ Підведення підсумків уроку

Активізація зворотного  зв'язку.

Проведення рефлексії

Демонстрація меж знань

Коментування та оцінювання роботи учнів під час уроку

Форма входу
Котра година?
Пошук
Календар
«  Травень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
Архів записів
Мій блог
Освітні сайти


сайти району

Copyright MyCorp © 2024 Безкоштовний конструктор сайтів - uCoz