Неділя, 19.05.2024, 09:09
Персональний сайт

директора Златопільської гімназії м.Новомиргорода

Бирзула Віталія Леонідовича

vlbirzul@mail.ru
Головна

Реєстрація

Вхід
Вітаю Вас Гість | RSS
Меню сайту
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 21
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Улюблене радіо
Потрібний софт


Тема уроку № 5    УЗАГАЛЬНЕННЯ ЗНАНЬ ЗА ТЕМОЮ «ВИНИКНЕННЯ ТА РОЗВИТОК КИЇВСЬКОЇ РУСІ»

Завдання сучасного вчителя не подавати      

навчальний матеріал у готовому вигляді,

 а організувати його дослідження учнями.

                                                                                                                                 А.Гін

Мета: узагальнити і систематизувати матеріал з теми «Виникнення та розвиток Київської Русі», сприяти розвитку ключових і предметних компетентностей учнів: формувати системне бачення історичного процесу, розвивати вміння критично мислити, аналізувати, порівнювати історичний матеріал, працювати з різноманітними історичними джерелами, робити висновки; формувати лідерські якості, навички самостійної і командної роботи на уроці історії;  виховувати інтерес та повагу до минулого свого народу.

Тип уроку: узагальнення та систематизації знань.

Обладнання:  Свідерський Ю., Ладиченко Т., Романишин Н. Підручник  Історія України для 7 кл.; атлас «Історія України 7 кл.» .

Очікувані результати:

ü учні відновлять у пам'яті матеріал з теми «Виникнення та розвиток Київської Русі»;

ü  ставлять коректні запитання та дають обґрунтовану відповідь на них;  

ü застосовують і пояснюють на прикладах історичні поняття та терміни;

ü знаходять в різноманітних джерелах потрібну інформацію та оперують нею під час уроку;

ü демонструють уміння індивідуальної та групової роботи.

ХІД УРОКУ

І. Організаційний момент

Налаштування учнів на робочий лад та орієнтування їх у навчальному матеріалі.

Повідомлення теми, мети та  плану уроку,  організація самостійного

цілепокладання учнями, постановка пізнавальних задач.

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів

Завдання для обговорення в широкому колі

Назвіть домінанти теми «Виникнення та розвиток Київської Русі».

Відповіді записуються на дошці.

 

ІІІ. Узагальнення та систематизація фактів, подій, явищ

Історичний марафон  (3 команди)

По черзі називати терміни та поняття, пов'язані з темою узагальнення і давати їхні визначення. Переможе команда, за якою буде останнє слово.

Історичний диктант

1.     У 860 р. здійснив переможний похід на Візантію князь ....

2.     У 882 р. до влади в Києві прийшов …

3.     У 945 р. проти князя Ігоря повстали …

4.     Щорічний об'їзд князем підвладних йому територій та збирання данини називався …

5.     Місця для збирання данини у Київській Русі називалися …

6.     Терміни та розмір збирання данини у Київській Русі були

упорядковані …

7.     Хозарський каганат був розгромлений князем …

8.     Договір з Візантією у 907 р. уклав …

9.     Сусідами слов'янських племен були …

10.                        Княгиня Ольга була дружиною …

11.                        Тимчасового правителя замість монарха називають …

12.                        Поставити імена князів у правильній хронологічній послідовності: Ігор, Святослав, Олег, Ольга, Аскольд.

Робота в парах

Учні обмінюються роботами і визначають правильність написання історичного диктанту шляхом взаємоперевірки .

Відгадай героя

1.     «І відпросилися вони до Цесаргорода з родом своїм, і рушили обидва по Дніпру. Ідучи мимо, узріли вони на горі городок і запитали, кажучи: «Чий се город?...»

2.     «І сказали греки: «Чого хочете – ми й дамо тобі». І зажадав він дати воям на дві тисячі кораблів  по дванадцять гривень … а потім давати уклади на руські городи…»

3.     «А взявши данину, він пішов у свій город. Та коли  повертався назад , він роздумав і сказав дружині своїй «Ідіте ви з даниною додому, а я вернусь і походжу ще»....

4.     «Вона роздала воякам по голубові, а іншим по горобцеві, і повеліла пов'язати сірку кожному голубові і горобцеві…»

5.     «Вони ж послухали його, і послали йому меч та іншу зброю. А він прийняв і почав любуватися і висловлювати подяку цареві. І сказали бояри: «Лютий цей муж буде, бо не дбає про маєток, а хапає за зброю, зобов'яжись платити данину».

Гра «Лови помилку»

Визначити та виправити помилки в тексті

«Святослав був сином Олега та Ольги . Він прийшов до влади  в 945 р. За його правління територія Київської Русі  значно зменшилася. Святославу не вдалося здолати Хозарський каганат . На весні 972 р. повертаючись з походу на Балкани Святослав загинув у битві з половцями біля дніпровських порогів.»

ІV Домашнє завдання

Опрацювати матеріал підручника  §§1-5, відновити в пам'яті схеми СФА перших князів Київської Русі, підготуватися до тематичного оцінювання.

V Підведення підсумків уроку

Повернення до домінант теми, що були записані на дошці на початку урок . Обговорити, чи всі з них були згадані в процесі узагальнення та систематизації знань.

Активізація зворотного  зв'язку.

Проведення рефлексії.

Демонстрація меж знань.

Коментування та оцінювання роботи учнів під час уроку.

 

Форма входу
Котра година?
Пошук
Календар
«  Травень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
Архів записів
Мій блог
Освітні сайти


сайти району

Copyright MyCorp © 2024 Безкоштовний конструктор сайтів - uCoz