Неділя, 19.05.2024, 06:58
Персональний сайт

директора Златопільської гімназії м.Новомиргорода

Бирзула Віталія Леонідовича

vlbirzul@mail.ru
Головна

Реєстрація

Вхід
Вітаю Вас Гість | RSS
Меню сайту
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 21
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Улюблене радіо
Потрібний софт

Конкурсний  матеріал «Презентація досвіду»

у номінації «ДИРЕКТОР ШКОЛИ»

директора Златопільської гімназії м.Новомиргорода

Новомиргородської районної ради Кіровоградської області

Бирзула Віталія Леонідовича

Я,  Бирзул Віталій Леонідович, директор Златопільської гімназії  з 2005 року, маю кваліфікаційну категорію «спеціаліст вищої категорії» та педагогічне звання «cтарший учитель». Став директором у складні для гімназії часи з метою виведення її на якісно новий рівень.

Головне для мене – орієнтація на кінцевий результат, сприяння успіху кожного члена гімназійного колективу. Управлінське кредо – це розвиток, створення атмосфери співпраці, ситуації успіху, підтримки та довіри.

 

Златопільська гімназія: друге дихання

                                               Все почалось не з чистого листа,

                                             Був слід духовний і було коріння.

                                                       Стару гімназію ще край наш пам´ята

                                                І гімназистів попередні покоління

 

                                           Відроджена гімназія – це мрія,

Що край наш Златопільський прославляє.

                               Гімназія моя – моя надія

                                       До успіху стежину прокладає.

 

В англійців є прислів’я, яке говорить, що для навчання треба той навчальний заклад, у якого старі стіни. Звісно, під старими стінами розуміють дух навчального закладу, його традиції, ауру, авторитет у суспільстві.

Екскурс  в  історію

Златопільська гімназія – навчальний заклад, який має потужне коріння та багаті освітянські традиції. Розпочавши свою діяльність у далекому 1836 році, він залишив глибокий слід в історії  краю. У його стінах зросла та набралась інтелектуальних і творчих сил плеяда видатних особистостей, що стали широковідомими як на теренах України, так і далеко за її межами.  Своїм вихованцям гімназія дала старт у велику науку, літературу, мистецтво, політику.  Учнем  Златопільської чоловічої гімназії був видатний український письменник, голова першого Українського Уряду Володимир Винниченко, шлях до професорського звання, шлях у літературу розпочинався зі шкільної лави Златопільської гімназії для Павла Филиповича, у Златопільській гімназії пройшли дитячі й юнацькі роки відомого українського композитора Бориса Лятошинського, у 1916 році в Златопільській чоловічій гімназії починав своє навчання майбутній письменник, лауреат Державної премії  Євген Поповкін,  у цій гімназії навчалися кінорежисер В.Вікторов, лікар–епідеміолог І.Дудченко, професор О.Назаревський, доктор технічних наук М.Олофінський, письменниця Н. Романович-Ткаченко.

Златопільська гімназія в усі часи пишалася своїми викладацькими кадрами. Близько п'яти років працював інспектором Златопільської гімназії Олександр  Андрієвський, прогресивний педагог, відомий історик, публіцист. Учителями гімназії у різні роки були видатні для України люди: відомий літературознавець, поет, перекладач Микола Зеров,  український письменник Григорій  Грушевський, член Кирило-Мефодіївського товариства Олександр Тулуб та ін.

Проіснувавши 84 роки Златопільська гімназія (у жовтні 1920 року), склавши останній звіт, припинила своє існування. У зв’язку з катаклізмами, які відбувалися в державі, було втрачено перспективний навчальний заклад.

Ідея повернення із небуття освітянської перлини нашого краю, наперекір невтішним віщуванням  песимістів, була блискуче реалізована у 1992 році  В.В.Затокою, який і став першим директором відродженої Златопільської гімназії.

Гімназія на шляху перетворень

Особисто для мене Златопільська гімназія  - не просто навчальний заклад, який я нині очолюю, а заклад, з яким тісно пов'язана моя педагогічна доля, заклад, який народжувався і формувався на моїх очах, який був свідком моїх перших кроків на педагогічній ниві. Природно, що основною метою діяльності, моїм палким бажанням був і залишається рух у напрямку  подальшого розвитку гімназії,  її удосконалення, піднесення до рівня флагманів освітянського простору України. Мені пощастило: наш педагогічний колектив, батьки розуміють мої людські тривоги і професійне занепокоєння. Їхня відчутна підтримка дала змогу відразу, не гаючи дорогоцінного часу на заклики і мотивацію, спрямувати зусилля на пошуки «нового обличчя»  гімназії, пошук шляхів її оновлення і розвитку. Особливу подяку за розуміння проблем і підтримку в даній справі хочу висловити нинішньому  керівництву району та  відділу освіти, які твердо заявили «Гімназії – бути» і сказані слова підкріплюють реальними діями.                                                                                                      Основним досягненням останніх років я вважаю ті зміни, які «відкрили друге дихання» нашому закладу,  результатом яких стало оновлення гімназії, наповнення її діяльності новим змістом, зростання рівня поінформованості  та  інтересу у громадськості району щодо гімназійних справ.  Ці зміни є значимими й бажаними для всіх учасників навчально-виховного процесу, адже вони сприяють зростанню результативності та ефективності діяльності, зміцненню позитивного іміджу, затребуваності закладу  в регіоні. На моє глибоке переконання, великим поштовхом до позитивних перетворень та виходу гімназії на якісно вищий рівень став науково-педагогічний експеримент регіонального рівня, який  проходив на базі нашого навчального закладу і нещодавно був успішно завершений. Вступ  Златопільської гімназії до Асоціації «Відроджені гімназії України»  відкрив широкі можливості для педагогічного спілкування та долучення  до інформаційного поля кращих навчальних закладів України. Важливим кроком у напрямку налагодження дієвого зв’язку з вищою школою став Договір про співпрацю між Златопільською гімназією та КНТУ, заключений у 2012 році.  Відчутну позитивну роль у справі зміцнення навчально-матеріальної бази закладу зіграли Районна громадська організація сприяння розвитку гімназії «Спільна справа», наша співпраця з благодійним фондом «Відродження покоління» та активна фандрайзингова діяльність. В даний час широкий діапазон робіт у навчальному приміщенні гімназії проводиться за кошти, які нам надала програма «Кусаноне» Міністерства Закордонних Справ Японії.

Завдання: вибороти право на існування і не тільки

Кожний навчальний заклад має своє обличчя або імідж в очах суспільства. Сучасний етап розбудови національної освіти, в основу якого покладено пріоритет загальнолюдських цінностей, передбачає досягнення учнями того рівня освіти й освіченості, який відповідає високим міжнародним стандартам, сприяє органічній інтеграції  нашої країни у світову родину високоцивілізованих держав із високим духовно-інтелектуальним потенціалом. До цього щиро прагне педагогічний колектив Златопільської гімназії, рухаючись шляхом нововведень та перетворень.  Необхідність внесення змін у діяльність закладу  була продиктована реаліями життя та серйозними проблемами, що постали перед гімназією. Серед таких проблем: слабка та застаріла навчально-матеріальна база, катастрофічний брак коштів для обслуговування навчально-виховного процесу, проблеми з набором до гімназії та зменшення показників наповнюваності класів, високий рівень плинності учнівського контингенту  та педагогічних кадрів (з 1997 по 2005 рік змінилось 6 директорів та 5 завучів),  як результат пліток породжених  кулуарними заявами окремих посадовців про можливе закриття закладу та інше. В колективі відчувалась розгубленість, пригніченість,  апатія, часто виникали конфлікти.  Все це негативно позначалось на якості навчально-виховного процесу, відчутно шкодило нашому іміджу та ставило під загрозу подальше існування гімназії, як окремого навчального закладу, а отже, вимагало негайних і ефективних дій.

Переді мною, новопризначеним директором,  постало  багато складних питань, на які я не  мав готових відповідей, але мав палке бажання зберегти відроджену Златопільську гімназію,  як правонаступницю історичної  Златопільської гімназії,  продовжувача її освітянських традицій, носія особливого гімназійного духу, гімназійної аури і категорично не погоджувався з думкою «окремих осіб» про те, що гімназія себе вичерпала і доживає свої останні дні. Усвідомлював моральний обов'язок перед колегами та земляками продовжити розпочату засновником і першим директором  В.В.Затокою справу, довести право гімназії на існування та вивести її на рівень кращих навчальних закладів області. 

На першій же (позаплановій) педраді, на якій очі в очі, без прикрас, різко  і відверто ми говорили про проблеми, про стан справ у гімназії, про взаємини між учителями,  про результативність та про імідж нашого закладу в регіоні, ми визначились із стратегією діяльності гімназії  та основними шляхами  подолання  кризового стану, найважливішими з яких були такі: систематична і цілеспрямована робота  з метою підвищення педагогічної майстерності вчителів та управлінської майстерності адміністрації, оволодіння ефективними інноваційними технологіями та використання їх у своїй діяльності, стимулювання пізнавальної активності гімназистів, розвиток їх творчих здібностей, створення у гімназії «ситуації успіху», зміцнення навчально-матеріальної бази закладу, популяризація діяльності гімназії серед громадськості регіону та ін.   

Гімназія – експериментальний майданчик

Досвід кращих навчальних закладів України переконує, для того, щоб заклад  і його колектив розвивалися, вони повинні запроваджувати інновації, вести пошукову роботу, експериментувати, тим самим створюючи нову практику освіти. Ми добре усвідомлювали, що експеримент завжди пов'язаний з ризиком, додатковим навантаженням, напруженням фізичних і моральних сил. Але, в той же час, експеримент – це завжди розвиток, творчість, перехід на новий рівень. Це формування вчителя і учня, які випереджають час, стають більш ефективними, конкурентноздатними.

Пошук ефективних педагогічних технологій, які б забезпечили формування особистості випускника з високим рівнем компетентності та конкурентоздатності, необхідність консолідації зусиль колективу, його згуртування та стимулювання творчої діяльності,  а також особливий статус навчального закладу нового типу, спонукали педагогічний колектив Златопільської гімназії до проведення науково-педагогічного дослідження регіонального рівня з проблеми «Розвиток творчості гімназистів шляхом впровадження у навчально-виховний процес інноваційних технологій» в умовах експериментального майданчика. Таке дослідження, відповідно до  наказу управління освіти і науки Кіровоградської обласної державної адміністрації, проходило  на базі нашого закладу з вересня 2006 по травень 2012 р.  Автор та науковий керівник дослідно-експериментальної роботи гімназії - кандидат педагогічних наук, доцент кафедри педагогіки і психології Кіровоградського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти    імені Василя Сухомлинського Болсун С.А., консультанти – кандидати педагогічних наук, викладачі кафедри педагогіки і психології КОІППО Вдовенко В.В. та Кашуба Л.В.

В основу науково-дослідної експериментальної роботи гімназії  покладено інноваційні технології  ТРВЗ-педагогіку (Теорія розв´язання винахідницьких задач) та ейдетику, які уже встигли викликати живий інтерес у педагогів – новаторів світу своїми потенційними можливостями у галузі освіти, адже вони спонукають  учнів бачити протиріччя, ставити і вирішувати задачі, аналізувати ситуації та прогнозувати розвиток подій, розмірковувати і переконливо обґрунтовувати свою думку, робити висновки  та ін.

  З  2006 по 2012 роки, у процесі реалізації  програми    науково-педагогічного експерименту регіонального рівня з проблеми: «Розвиток творчості гімназистів шляхом впровадження у навчально-виховний процес інноваційних технологій»  педагогічним колективом гімназії   виконано наступну роботу. На І (підготовчому етапі) НДЕР (вересень2006 – травень 2007 рр.):

-         розроблено необхідну нормативну документацію для проведення дослідження та затверджено її в установленому порядку;

-          проведено роботу із забезпечення відповідної підготовки педагогів гімназії до проведення експериментальної діяльності;

-         визначено інноваційні технології, впровадження елементів яких забезпечить реалізацію мети дослідження;

-         проведено відповідну роботу з учнівським та батьківським колективом  з метою формування ціннісного ставлення до творчості, позитивної внутрішньої мотивації до участі у науково-педагогічному дослідженні.

На ІІ (діагностично-концептуальному етапі) НДЕР (вересень2007 – травень 2008 рр.):

-         розроблено модель розвитку творчої особистості гімназиста в умовах закладу освіти нового типу та модель випускника гімназії з високим творчим потенціалом і оптимальним рівнем сформованості та навченості творчості;

-         розроблено критерії та дослідницьким шляхом визначено рівень сформованості творчості гімназистів на початковому етапі експерименту;

-         запроваджено  діяльність гуртків «Основи ТРВЗ» та «Ейдетика»;

-         розпочато впровадження у навчально-виховний процес гімназії елементів обраних інноваційних технологій;

-         здійснено збір, обробку та аналіз отриманих статистичних і якісних даних проведеного пілотажного дослідження.

На ІІІ  етапі  (науково-педагогічний експеримент) НДЕР (вересень2008 – травень 2012 рр.):

-         проведено констатувальний етап експерименту (визначено експериментальні групи у гімназії та контрольні групи у Панчівській ЗШ І-ІІІ ступенів, з якими проведено  відповідні психолого-педагогічні дослідження;

-         проведено формувальний етап експерименту (експериментальна перевірка та апробація розроблених в процесі пілотажного дослідження моделей  в умовах загального експерименту в гімназії);

-         проведено контрольний етап експерименту (обробка отриманих статистичних даних);

-         підведено підсумки експерименту та оформлено результати дослідження.

[2]

Форма входу
Котра година?
Пошук
Календар
«  Травень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
Архів записів
Мій блог
Освітні сайти


сайти району

Copyright MyCorp © 2024 Безкоштовний конструктор сайтів - uCoz