Неділя, 19.05.2024, 08:35
Персональний сайт

директора Златопільської гімназії м.Новомиргорода

Бирзула Віталія Леонідовича

vlbirzul@mail.ru
Головна

Реєстрація

Вхід
Вітаю Вас Гість | RSS
Меню сайту
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 21
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Улюблене радіо
Потрібний софт
Схема до уроку "Ольга"

Схема до уроку "Святослав"

Тема уроку № 3 КИЇВСЬКА РУСЬ ЗА КНЯЗЮВАННЯ ОЛЬГИ ТА СВЯТОСЛАВА

Завдання сучасного вчителя не подавати      

навчальний матеріал у готовому вигляді,

 а організувати його дослідження учнями.

                                                                                                                                 А.Гін

Мета: охарактеризувати становище Київської Русі за правління Ольги та Святослава; сприяти розвитку ключових та предметних компетентностей учнів: формувати системне бачення історичного процесу, розвивати вміння критично мислити, аналізувати, порівнювати історичний матеріал, працювати з різноманітними історичними джерелами, робити висновки; формувати лідерські якості, навички самостійної і командної роботи на уроці історії; виховувати інтерес та повагу до минулого свого народу.

Тип уроку: комбінований.

Обладнання:  Свідерський Ю., Ладиченко Т., Романишин Н. Підручник  Історія України для 7 кл.; атлас «Історія України 7 кл.», портрети князів Ольги та Святослава, схема «Системно-функціональний аналіз», мультимедійне обладнання.

Основні поняття:   реформи, данина, погост, устави, уроки, печеніги.

Очікувані результати:

ü учні характеризують  князів Ольгу, Святослава та їх політику;

ü визначають хронологічні межі правління князів Київської Русі та встановлюють їх хронологічну послідовність;

ü показують на карті основні напрямки походів Святослава;

ü порівнюють діяльність перших князів;

ü застосовують та пояснюють на прикладах нові поняття та терміни;

ü знаходять в різноманітних джерелах потрібну інформацію та оперують нею під час уроку;

ü демонструють уміння індивідуальної та групової роботи.

 

ХІД УРОКУ

І. Організаційний момент

Налаштування учнів на робочий лад та орієнтування їх у навчальному матеріалі.

Повідомлення теми, мети та  плану уроку,  організація самостійного ціле покладання учнями, постановка пізнавальних задач.

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів

Хронологічна розминка за матеріалом попередньої теми. 

Прес-конференція  Відповіді князів Олега та Ігоря на запитання (репродуктивні, розширюючи, розвиваючі) аудиторії.

ІІІ. Опрацювання нового матеріалу

Актуалізація наявних знань учнів з теми, що вивчається.

«Мозковий штурм» Задати якомога більше питань до теми.

Учнівські повідомлення  «Правителі Київської Русі Ольга та Святослав».

Відповідь виступаючих на запитання товаришів (репродуктивні, розширюючи, розвиваючі).

Робота в групах

1 група. Скласти схему СФА діяльності княгині Ольги (с.37-40 підручника).

2 група. Скласти схему СФА діяльності князя Святослава (с.40-45 підручника).

Представники груп висвітлюють результати спільної роботи на дошці.

Експериментування з системою

А що було б, якби …?

«Мозковий штурм»

Назвати спільне та відмінне у діяльності князів Ольги та Святослава.

Назвати позитивне та негативне у діяльності князів Ольги та Святослава.

Завдання для роботи з картою

Ознайомитись з легендою карти «Київська держава за князювання Ольги та Святослава » (атлас с.7) і визначити основні напрямки походів названих князів.

Завдання для роботи з поняттями

1. Дати авторське визначення термінам «реформа», «данина», «печеніги».

2. Співставити власні визначення  з визначеннями наведеними у словнику понять і термінів підручника (с.232) та записати їх у зошит.

ІV Закріплення вивченого матеріалу

Обговорення в загальному колі (відкриті питання)

В чому полягає реформаторство Ольги?

Як ви гадаєте, чому М.Грушевський назвав Святослава «козаком на престолі»?

Схема генетичного аналізу (СГА) київських князів.  Скласти на дошці та перенести її у зошити.

V Домашнє завдання

Опрацювати матеріал підручника  §4, с.37-46, доповнити схеми СФА діяльності Ольги та Святослава, ознайомитись з матеріалом §5,  підготуватись до «Прес-конференції» (Ольга, Святослав).

VІ Підведення підсумків уроку

Активізація зворотного  зв'язку.

Проведення рефлексії

Демонстрація меж знань

Коментування та оцінювання роботи учнів під час уроку

Форма входу
Котра година?
Пошук
Календар
«  Травень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
Архів записів
Мій блог
Освітні сайти


сайти району

Copyright MyCorp © 2024 Безкоштовний конструктор сайтів - uCoz